- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

خسارت ۱۵ میلیاردی سرقت کابل‌های مخابراتی به شبکه روستایی در آذربایجان‌غربی

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی از خسارت ۱۵ میلیاردی سرقت کابل‌های مخابراتی به شبکه روستایی در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، چنگیز نوری با اشاره به برنامه های مخابرات منطقه آذربایجان غربی در خصوص توسعه شبکه ارتباطات مخابراتی روستایی اظهار کرد: از اول آبان تجهیزات لازم برای ایجاد ۴۳ سایت جدید در روستاهای استان خریداری شده و تلاش میکنیم در کوتاه ترین زمان این سایت ها راه اندازی شوند.

وی افزود: امیدواریم با راه اندازی این سایت ها بیش از ۵۰ روستا از اینترنت پرسرعت همراه اول بهره مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: همچنین تامین تجهیزات ۸۴ سایت دیگر در مرحله خرید قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال به مرحله نصب و راه اندازی برسد.

نوری خاطر نشان کرد: امیدوارم با همراهی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان سال شاخص بهره مندی از اینترنت پرسرعت روستایی به بیش از ۹۰ درصد برسد.

وی افزود: از محل اعتبارات USO، برای ۳۰ روستای استان که فاقد هرگونه زیرساخت ارتباطی هستند، پروژه های مخابراتی تدوین شده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در حال حاضر ۸۴ سایت ۴٫۵G یا LTE در سطح استان فعال بوده و ۴۸ سایت دیگر در برنامه توسعه قرار دارد، همچنین ۲۸ سایت جدید نسل پنجم برای کوتاه مدت در سطح استان مورد برنامه ریزی قرار گرفته است.

نوری همچنین از تامین ۲۰۰ کیلومتر کابل کم زوج مسی برای رفع خرابی های ناشی از سرقت کابهای مخابراتی خبر داد.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان به شبکه روستایی آسیب وارد شده است، در روستاهایی که شبکه مخابراتی مسی آنها مورد سرقت واقع شده اما تحت پوشش شبکه همراه اول هستند، مخابرات این آمادگی را دارد سیم کارت رایگان با تعرفه تلفن ثابت را در اختیار آنها قرار دهد.