- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

آغاز اجرای ۱۳۴ طرح هادی روستایی در آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی نوید داد: اجرای ۱۳۴ طرح هادی روستایی در مناطق مختلف استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از آغاز اجرای ۱۳۴ طرح  هادی روستایی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: امسال با سه هزار میلیارد ریال عملیات اجرایی طرح هادی جدید و نیمه تمام در روستا‌های استان آغاز شده است.

جعفر برزگر ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون با بیش ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ۷۷۸ روستای استان طرح هادی اجرا شده است تا شاخص اجرای طرح هادی در آذربایجان‌غربی ۱۲ درصد افزایش یابد.

وی اهمیت توسعه کالبدی و فیزیکی روستا‌های استان را نیز خاطرنشان کرد و با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون طرح هادی ۴۷۲ روستای استان بازنگری شده است افزود: تا پایان شهریور ماه سال آینده طرح هادی ۳۰۰ روستا در سراسر استان مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به مقاوم سازی مساکن روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: امسال بیش از ۱۲ هزار مسکن روستایی با تسهیلات اعطایی و آورده روستائیان استان مقاوم سازی شده است.

به گفته این مقام مسئول از ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکن روستایی در استان آذربایجان غربی به میزان بیش از ۳۷ درصد شامل بر ۹۷ هزار و ۶۱۴ واحد از واحد‌های مسکونی روستایی  استان مقاوم سازی شده است.