- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

خدمات دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می‌شوند

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی در بیست و سومین کارگروه دفاتر پیشخوان دولت گفت: واگذاری خدمات دستگاه های اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت را به جد پیگیر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: با الزاماتی که در قانون پیش بینی شده است باید دستگاه‌ها بیش از پیش به واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و الکترونیکی کردن خدمات اقدام می‌کردند.

وی افزود:با توجه به افزایش دفاتر پیشخوان دولت انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی طبق قانون و در راستای تسریع در ارائه خدمات دولت به مردم اقدامات لازم را برای برون سپاری خدمات انجام دهند.

جلیلی نژاد با اشاره به ناچیز بودن درآمد دفاتر افزود: برون سپاری خدمات از طریق این دفاتر باعث افزایش انگیزه برای فعالیت بیشتر دفاتر و همچنین تسهیل در ارائه خدمات به روستائیان و کاهش هزینه‌ها و بسیاری از مزایا‌های دیگر دولت هوشمند می‌شود.

وی افزود: توسعه دفاتر موجب تسهیل در ارائه خدمات در دور افتاده‌ترین نقاط روستائی و کاهش آلودگی محیط زیست شده و هزینه‌های عمومی را کاهش می‌دهد لذا با حمایت از این دفاتر باید در راستای رفاه حال مردم گام برداریم.

رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت همچنین به توسعه دولت هوشمند در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ اشاره و تاکید کرد: با استمرار توسعه دولت هوشمند و تغییر حکمرانی در حوزه خدمات دیجیتال، وجود و ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان لازم و ضروری می‌باشد.

در ادامه جلسه به درخواست‌های دفاتر در خصوص تمدید، ایجاد، انصراف از فعالیت، جابجایی، موافقت با تغییر مکان و نقل و انتقال رسیدگی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.