- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

مراحل پایانی ساخت کمربندی سردار سلیمانی در خوی 

ساخت کمربندی شهید سردار سلیمانی در خوی، بزرگترین طرح عمران شهری آذربایجان غربی در جهت تحقق اهداف طرح تفضیلی در مراحل پایانی است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، اجرای این طرح پس از اتمام عملیات ساخت پل روگذر آیت الله خویی در ۱ و نیم سال گذشته با آزاد سازی پلاک‌های و اراضی موجود در مسیر ادامه یافته و در حال حاضر از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.

حسن نصراله پور شهردار خوی گفت: این طرح بطول ۶ کیلومتر بصورت رفت و برگشت در راستای تحقق اهداف برزمین مانده طرح تفضیلی خوی اجرا می‌شود که با آزادسازی اراضی و پلاک در محدوده و مسیر طرح از پیشرفت خوبی برخور دار است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح بزرگ، شهر خوی در تمام جوانب به بزرگراه‌ های مرز رازی، مرز بازرگان و بزرگراه مرند – تبریز وصل می‌شود.

شهردار خوی با تقدیر از استانداری آذربایجان غربی در کمک به تملک راضی موجود در مسیر این کمربندی، تصریح کرد: برای آزاد سازی مسیر این کمربندی بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان و برای ساخت این این طرح تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد:در مسیر احداث این طرح، دو طرح بزرگ دیگر نیز شامل احیای باغ توتستان خوی در ۶ هزار متر مربع و باغ و عمارت تاریخی دلگشا، در ۶ هکتار و مزار شهدای گمنام، اجرا می‌ شود.

رهبر دین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم دربازدید از این طرح، طرح کمربندی سردار شهید سلیمانی خوی را از طرح‌ های فاخر عمرانی استان دانست و گفت: براساس تاکیدات استاندار آذربایجان در جهت کاهش هزینه‌های این طرح از ظرفیت‌های کمیسیون ماده ۵ و تغییر کاربری‌ها استفاده شد و هزینه‌های تملک این طرح کاهش یافت و اعتبارات این طریح عمدتا صرف روند تکمیل شد تا زمان بهره بهرداری از آن را به حداقل برسد.

دکتر عمرانی رئیس شورای اسلامی شهر خوی هم گفت: طرح کمربندی سردار سلیمانی از مطالبات اساسی مردم خوی در جهت کمک به کاهش ترافیک و توسعه کالبدی شهری است که در الویت برنامه‌های عمرانی مدیریت شهری قراردارد.

وی افزود: توسعه متوازن شهر، اتصال راه‌های شهر به مسیر‌ها و گلوگاه‌های بین المللی، کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر، توسعه فضای سبز و ایجاد دوچرخه راه و پیاده راه از دیگر اهداف مهم این این طرح بزرگ عمران شهری است.

این طرح بزرگ عمران شهری تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌سد.

شهر خوی با بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بعداز ارومیه دومین شهر بزرگ آذربایجان غربی و جزء ۶ شهر بزرگ شمالغرب کشور است.