- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۷ هزار خانواده‌ی روستایی آذربایجان‌غربی از نعمت آسفالت بهره‌مند شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با آسفالت ١٣٠ کیلومتر از راه‌های روستایی استان، امسال ٧ هزار خانواده، از نعمت جاده آسفالته بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ایرج دست نشان با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ساخت، توسعه و ارتقاء کیفیت راه‌ها دارد، افزود: بیش از ۱۳۰ کیلومتر در قالب ۶۸ محور در استان زیر بار آسفالت رفت و در این عملیات ۷ هزار خانوار از نعمت جاده آسفالته بهره‌مند شده است.

او اضافه کرد: مهاباد با طولی بیش از ۱۲ کیلومتر، ارومیه با طولی بیش از ۱۳ کیلومتر، سلماس با طولی حدود ۲۰ کیلومتر و چایپاره با بیش از ۱۰ کیلومتر جزو چهار شهرستان اول، با بیشترین بهره‌مندی از طول آسفالت در قالب پروژه‌های سال جاری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: ساخت راه مناسب برای روستا‌ها و مناطق کم برخوردار از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین عوامل توسعه پایدار در زمینه زیرساخت‌های عمرانی بوده و نتایج مطلوبی از جمله محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، رونق اقتصادی منطقه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را به همراه دارد.