- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید تراکتور در آذربایجان‌غربی جذب شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید تراکتور در استان جذب و با آن ۹۵ دستگاه تراکتور خریداری و تحویل کشاورزان شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، علی دیانتی روز پنج‌شنبه افزود: سال گذشته نیز در مجموع ۲۸۶ دستگاه تراکتور با پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای استان تهیه و در بین متقاضیان توزیع شده بود.

وی با بیان اینکه این اعتبارات در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها در اختیار کشاورزان آذربایجان‌غربی قرار گرفته است، اضافه کرد: کشاورزانی هم که در قالب این طرح در دیمزارها فعالیت کنند، از ۴۵ درصد بخشودگی بیمه نیز برخوردار می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تولید در واحد سطح در دیمزارهای آذربایجان غربی هم ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در سال زراعی جاری هم سه برابر شده است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی گفت: رعایت تناوب زراعی و به‌زراعی، افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها است که همه این اهداف در جهت کمک به پایداری خاک است.

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان‌غربی هم اکنون ۱.۸ اسب بخار در هکتار است که این ضریب در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۱.۱۲ اسب بخار در هکتار بود.

آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی با تولید سالانه ۶.۵ میلیون تن محصول است.