- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

صدور و تمدید ۳ هزار و ۳۱۰ پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۳۱۰ فقره انواع پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردان‌های فنی در حوزه ساختمان در استان صادر، تمدید و ارتقای پایه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، سید محسن حمزه لو با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و با نظارت اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این راستا دوره‌های آموزشی مستمر برای مهندسان توسط دانشگاه‌های منتخب برگزار شده است.

وی بیان کرد: طی امسال دوره‌های آموزشی به تعداد ۸۷ هزار و ۷۵۰ نفرساعت و سمینار‌های آموزشی به تعداد ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان برگزار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی لازم برای برگزار دوره‌های آموزشی بیشتر در راستای ارتقای پایه دانش مهندسان در اولویت است.

حمزه لو افزود: طی امسال نیز ۲ مورد آزمون نظام مهندسی برگزار شده و مهندسانی که متقاضی ورود به حرفه مهندسی و معماران تجربی و کاردان‌ها بودند در این آزمون شرکت کردند.

وی ادامه داد: طی امسال نظارت عالیه بر ساخت و ساز ۴۹۰ پروژه ساختمانی انجام شده و به ۴۷ فقره شکایات مردمی در خصوص ساخت و ساز‌ها رسیدگی شده است.