- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

افزایش ۳۰ درصدی صادرات از آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: توسعه پایانه های جدید رویکرد استان برای رونق تجارت بین الملل است و شاهد افزایش ۳۰ درصدی صادرات از این استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، محمدصادق معتمدیان در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه ضمن گرامیداشت روز دانشجو، افزود: دولت سیزدهم در شرایط بحرانی منطقه، تحریم های ظالمانه و تورم بالای کشور روی کار آمد.

وی همچنین با اشاره به کارنامه پرافتخار دولت سیزدهم در حوزه های مختلف، خاطرنشان کرد: امروز علیرغم تحریم ها و تمامی محدودیت ها، شاهد رشد اقتصادی بالا، کاهش تورم و نقدینگی، افزایش درآمد و صادرات و تحول در حوزه های خدمات رسانی و ساخت مسکن در سطح کشور هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی توسعه تجارت بین الملل را از اولویت های دولت در استان معرفی کرده و افزود: ۲۵ درصد پایانه های مرزی کشور و مسیر دو کریدور بین المللی در آذربایجان غربی بوده و تنها مسیر دسترسی ایران به اروپا و دریاهای سیاه و مدیترانه از این استان می گذرد.

معتمدیان همچنین با اشاره به رویکرد توسعه بازارچه ها و روانسازی فرایندهای گمرکی در مرزهای استان، اضافه کرد: توسعه پایانه های جدید رویکرد آذربایجان غربی در راستای رونق تجارت بین الملل بوده و امروز شاهد افزایش ۳۰ درصدی صادرات از این استان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به گسترش تعاملات با کشورهای منطقه چون ترکیه، سوریه و اقلیم کردستان عراق، افزود: آذربایجان غربی با اولویت بخشی به مرزها و گسترش تجارت بین الملل، سال گذشته یک میلیارد دلار از مرز تمرچین صادرات داشته و به دنبال بازگشایی مرزهای جدید و راه اندازی بازارچه های اشنویه و سردشت در آینده ای نزدیک است.