- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

آذربایجان غربی؛قطب فرآوری محصولات کشاورزی کشور خواهد شد

استاندار آذربایجان غربی تمرکز بر فرآوری محصولات کشاورزی، افزایش درآمد سرانه و ارزش افزوده بالا را رویکرد دولت در بخش کشاورزی استان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به بازنگری در حوزه کشاورزی استان گفت: آذربایجان غربی رتبه اول کشور در تولید محصولاتی چون سیب، عسل و چغندر قند و رتبه پنجم تولید گندم را دارد اما وضعیت درآمد سرانه مردم استان در حوزه کشاورزی اندک است.

معتمدیان همچنین تمرکز بر فرآوری محصولات کشاورزی، افزایش درآمد سرانه و ارزش افزوده بالا را رویکرد دولت در استان معرفی کرده و افزود: با راه اندازی بیش از ۵۰ مرکز فرآوری محصولات کشاورزی و بزرگترین مرکز فرآوری محصولات کشاورزی و پایانه صادراتی در سال آینده، این استان به قطب فرآوری محصولات کشاورزی کشور تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه بخش معدن را پیشران اصلی توسعه آذربایجان‌غربی دانسته و گفت: بیش از ۵۲ ماده معدنی در استان شناسایی شده و بزرگترین پروژه ژئوفیزیک هوایی سازمان زمین‌شناسی در جنوب آذربایجان‌غربی شروع شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به سرمایه‌گذاری دولت در حوزه معادن استان در دو سال گذشته نیز اشاره کرده و افزود: برنامه‌ریزی ویژه ای برای بهره‌برداری از معادن استراتژیک اورانیوم در شمال استان و بزرگترین معدن تیتانیوم خاورمیانه در آذربایجان‌غربی انجام شده است.