- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

نشست بررسی مسایل آذربایجان غربی از زبان معاون وزارت کشور

معاون هماهنگی امور استان‌های وزارت کشور گفت: هفدهمین نشست تخصصی بررسی مسایل استان ها، به استان آذربایجان غربی اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ابوطالب شفقت اظهار کرد: در  این نشست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی گزارشی از وضعیت کلی استان ارائه کرد که این استان را با ۹۶۷ مترمربع مرز، با پنج پایانه مرزی فعال که معادل ۲۵درصد پایانه های کشور است، شمال غربی‌ترین ناحیه کشور برشمرد.

معاون هماهنگی امور استان های وزارت کشور، ادامه داد: استاندار آذربایجان غربی، مرز، پایانه ها و گمرکات مرزی، معادن و کشاورزی را پیشران های اقتصادی استان خواند و اقداماتی را که در راستای استفاده از این ظرفیت ها انجام شده است، تشریح کرد.

شفقت خاطرنشان کرد: در ادامه به ترتیب معاونان استاندار به ارایه گزارش در حوزه فعالیتی مرتبط پرداختند .

وی اضافه کرد: ابتکار شنبه های محرومیت زدایی از جمله ابتکاراتی است که تاکنون ۴۳ جلسه محرومیت زدایی استان با بیش از ۴۰۰ مصوبه و ۸۵ درصد از اجرای مصوبات، برگزار شده است.

معاون هماهنگی استان های وزارت کشور، برنامه یکشنبه های تولید و سرمایه گذاری به منظور دیدار چهره به چهره مسئولان استانی و صاحبان واحدهای اقتصادی استان را دیگر برنامه استاندار آذربایجان غربی نام برد که در محل واحد با هدف رفع موانع و تسهیل امور تولید انجام می‌شود و از ابتکاراتی است که از آغاز دولت سیزدهم پایه گذاری شده است.

شفقت خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده، در طی ۲ سال از عمر این برنامه، در ۹۴ هفته پیاپی از ۲۲۱ واحد صنعتی،کشاورزی، معدنی، خدماتی و دانش بنیان بازدید به عمل آمده است.

وی اضافه کرد: وزیر کشور هم در این نشست ضمن بیان نقطه نظرات خود در خصوص گزارش ارایه شده، تاکید کرد برنامه ریزی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: دکتر وحیدی بر ضرورت تدوین طرح جامع برای رفع آسیب های اجتماعی تاکید و تصریح کرد در اجرای برنامه ها، نظر استان ها باید ملاک قرار گیرد. همچنین موضوع حجاب و عفاف به صورت جدی دنبال شود.

شفقت عنوان کرد: وزیر کشور بر تقویت بیشتر اقتصاد دانش بنیان هم تاکید کرد و افزایش تولید و اشتغال ، همچنین افزایش سرمایه گذاری خارجی را از جمله اولویت های استان برشمرد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.