- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

ضرورت تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آذربایجان غربی به تکنولوژی‌های روز

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: ضروری است آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاهی استان به تکنولوژی‌های روز مجهز شود.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، احمد علیجانپور ۱۴ آذرماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان که در سالن آرتمیای دانشگاه ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه امروزه نیازهایی که صنایع دارند فراتر از تجهیزاتی است که در آزمایشگاه‌های ما وجود دارد، گفت: ما به علم و فن روز آشناییم اما در تجهیزات کمی عقب هستیم اگرچه سال گذشته برخی تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شد اما این تعداد کافی نیست.

وی ادامه داد: از نیازهای اصلی استان تخصیص اعتبار خاصی برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های استان به تکنولوژی‌های روز است.

علیجانپور یاد آور شد: از سال گذشته با هدف احصا مشکلات صنعت و جامعه و ارائه راه حل برای حل مشکلات، جلسات متعددی برگزار شد که در تمام دانشگاه‌ها این موضوع به جد پیگیری شد و تفاهم نامه هایی در دانشگاه‌های استان منعقد شد.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره پژوهش افزود: ترویج فرهنگ پژوهش و نوآوری، تشویق پژوهشگران و نوآوران، تبیین وضعیت پژوهش استان، شناسایی یافته های علمی، بستر سازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و ایجاد فضای تعاملی مشترک بین ایده ها و نیازها از جمله اهداف جشنواره‌ها و رویدادهای این هفته است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد استانی هفته پژوهش در استان گفت: افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری در ارومیه و برگزاری جشنواره دانش آموزی و اجرای برنامه های متنوع دیگر تا پایان هفته پژوهش در استان دنبال می شود.

به گزارش دروازه سنگی [1]، در این مراسم از ۱۳ پژوهشگر، ۱۱ دانشجو و ۵ فناور و پنج شرکت و دو صنعت برگزیده تجلیل شد.