- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

اجرای طرح خانه به خانه در آذربایجان غربی برای شناسایی بی سوادان

مدیرکل آموز ش و پرورش آذربایجان غر بی از اجرای طرح خانه به خانه و سهمیه جذب و آموزش بیش از ۲۴ هزار بیسواد در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، استاندارآذربایجان غربی در دومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان ضمن تاکید بر همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی عضو شورای پشتیبانی در زمینه کاهش نرخ بی سوادی استان گفت: سهم مشخص شده دستگاههای اجرایی در شناسایی افراد بی سواد توسط آموزش و پرورش باید در سال جاری توسط ادارات کل تحت پوشش برده شود.

محمد صادق معتمدیان ضمن تاکید بر بررسی اقدامات اعضای شورا در جلسه آینده گفت: بخشداران باید هماهنگی لازم را برای همکاری دهیاران با آموزش و پرورش در اجرای طرح خانه به خانه بعمل آورند.

در ادامه جلسه علی مطهری مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: برنامه شتاب بخشی سوادآموزی با نظر سازمان نهضت سواد آموزی استان برای بررسی بیشتر کارشناسی و اتخاذ راهکارهای نوین فعلا متوقف شده است و در فراخوان رهیافت های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید چهار اثر از طرف همکاران استان به دبیر خانه ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۱ از حجم تخصیصی به استان حدود ۹۲ درصد تحقق یافته و امسال نیز تعداد ۲۴۲۰۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی به استان تخصیص یافته است که انشالله با همکاری و مساعدت شورای پشتیبانی سواد آموزی بتوانیم به نتیجه قابل قبولی برسیم.

وی در خاتمه به طرح ابتکاری استان در زمینه شناسایی بی سوادان با اولویت روستاها با عنوان طرح “خانه به خانه” اشاره و اعلام کرد: در قالب این طرح برای شناسایی افراد بیسواد گروه سنی هدف آموزش دهندگان معین برای هر روستا تعیین شده که با همکاری شورای اسلامی ، دهیار ، مدیر مدرسه ، مرکز بهداشت و سایر افراد ذی نفوذ برای شناسایی و جذب بی سوادان روستا اقدام خواهند کرد.