- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

آخرهفته آذربایجان‌غربی با برف و باران همراه است

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و باران از بعد از ظهر چهارشنبه هفته جاری، بخش های وسیعی از استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مهدی صابری افزود: با عبور امواجی از تراز میانی جو از روز چهارشنبه شرایط جوی برای افزایش سرعت وزش باد و بارش باران و برف در نقاط مختلف استان فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه غبار آلودگی، مه صبحگاهی و کاهش دید نیز برای ساعت های صبح پیش بینی می شود، بیان کرد: این شرایط تا روز پنجشنبه ادامه می یابد و لازم است شهروندان تدابیر لازم را در این شرایط رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان نقده با ۹ درجه سانتی گراد زیرصفر به عنوان سردترین شهر استان ثبت شده است، ادامه داد: در این مدت بوکان با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به سکون هوا، در ۲۴ ساعت آینده احتمال انباشت آلاینده های جوی و تداوم آلودگی در ساعت های پرتردد روز ادامه دارد.

صابری توصیه کرد: شهروندان در صورت نداشتن کار ضروری از تردد در سطح شهر و نقاط پرتردد خودداری کنند و کودکان و بیماران قلبی، عروقی و تنفسی نیز از حضور و فعالیت های بدنی در مکان های روباز اجتناب کنند.

به گزارش دروازه سنگی [1]، با کاهش دمای هوا و سکون و پایداری آن شهرهای ارومیه، بوکان و سلماس در آذربایجان غربی طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد افزایش آلاینده های جوی و پدیده وارونگی دما بودند.