- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

توسعه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار ماهر در خوی

شورای مهارت استان در خوی با هدف بررسی ظرفیت‌های شهرستان خوی در زمینه توسعه مهارت آموزی و تربیت نیروی کارماهر شورای مهارت با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی دراین شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، در این شورا ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی شهرستان خوی در زمینه مهارت آموزی و توسعه فعالیت‌های آموزش مهارت و تربیت نیروی کار ماهر بررسی شد.

صلاح خان احمد زاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در جلسه این شورا از فعالیت ۲۲ مرکز آموزش فنی و حرفه ای  در استان خبر داد و گفت: در این مراکز ۱۴۹ کارگاه ثابت آموزش مهارت فعال است که در ۸ ماه گذشته امسال بیش از ۳ میلیون ۴۰۰ هزار نفر ساعت در این کارگاه‌های مشغول مهارت آموزی بودند.

وی شمار مراکز آزاد آموزشی فنی و حرفه‌ای استان را هم ۸۲۰ آموزشگاه اعلام و تصریح کرد:  در این مدت بیش از ۴ میلیون ۳۰۰ هزار نفر ساعت هم در این مراکز زیر پوشش آموزش مهارت‌ها قرار داشتند.

احمدزاده از اجرای طرح نهضت مهارت آموزی برای کاهش درصد بیکاری و گرایش جوانان برای مهارت آموزی هم خبر داد و افزود: مهارت آموزی حلقه مفقوده اشتغال جوانان با مهارت آموزی است که امید می‌رود با نهضت مهارت آموزی به سرانجام برسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان از بالا بودن ضریب اشتغال و آموزش در کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه ای استان هم خبر داد  گفت: بطور میانگین ضریب اشتغال آموزشی درکارگاه‌های مرکز فنی و حرفه‌ای استان بالای ۵۵ درصد و در محیط کارگاهی ۸۸ درصد است که در ضریب کشوری بالاتر است.

علی نژاد فرماندار خوی هم در این جلسه بر ضرورت توسعه مهارت آموزی در مناطق روستایی خوی براساس نیاز روستا‌ها تاکید کرد.

بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ استاندارد و رشته آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد.