- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

پایانه‌های مرزی تقویت و تجهیز شوند

استاندار آذربایجان غربی گفت: پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی با هدف کمک به توسعه و رونق صادرات باید تقویت و تجهیز شوند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، امروز ۱۲ آذر در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، گفت: برای تقویت، تجهیز و روانسازی پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی با هدف توسعه و رونق صادرات استان باید به صورت جدی تلاش شود.

وی بر لزوم فعالیت مستمر دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی به صورت مستمر فعالیت شبانه‌روزی پایانه‌های مرزی استان را باید رصد و بازدید کنند تا هرگونه مانع، توقف یا کندی صادرات در مرزها برطرف شود.

معتمدیان بر لزوم پیگیری رفع مشکلات پایانه‌های مرزی استان تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه صادرات از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم به شمار می‌رود، به‌طوری‌که دستگاه‌های مستقر در مرزها برای افزایش تعامل و هماهنگی تلاش کنند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه، در این ارتباط دستگاه‌های مختلف از انجام اقدامات خودسرانه که مانع توسعه صادرات آذربایجان غربی شود، به صورت جدی پرهیز کنند، به اهمیت روانسازی صادرات با رفع هرگونه توقف و کارشکنی در پایانه‌های مرزی استان و کنترل وضعیت نیز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در راستای رفع موانع ساختاری و تجهیزاتی پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی، اقدامات لازم باید انجام شود، گفت: سیستم‌های سنتی برای تسریع روند مبادلات کالا حذف یا اصلاح شده از طرف دیگر برای استقرار ایکس‌ری در پایانه‌ها اقدام شود.