- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

فرارمالیاتی چهارهزار و ۴۷۵ میلیارد ریالی در آذربایجان غربی کشف شد

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به واقعی سازی مالیات ۳۶ مودی گفت: با این اقدام، از فرار مالیاتی چهار هزار و ۴۷۵ میلیار ریالی جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، جعفر پورمختار در این زمینه افزود: برخی از مؤدیان با توسل به انواع روش‌ها سعی در کتمان درآمد واقعی خود داشته و از این طریق دست به فرار مالیاتی می‌زنند که همه سعی سازمان امور مالیاتی بر جلوگیری از این امر است.

وی اضافه کرد: مجموع مالیات ابرازی ۳۶ مؤدی مالیاتی در آذربایجان غربی در حالی ۳۵ میلیارد ریال اعلام شده بود که پس از اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیاتی‌های مستقیم و پس از بررسی حساب‌های واقعی و اسناد و مدارک دیگر که از طریق مراجعه حضوری و سرزده به محل فعالیت آنها صورت گرفت، مالیات آنها بالغ بر چهار هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال برآورد شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته و از محل رصد و بررسی تراکنش‌های بانکی، تعدادی فعالیت اقتصادی پنهان که پیش از این هیچ گونه پرونده مالیاتی نداشتند در استان شناسایی شده است.

پورمختار گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته، ۲۲۰ میلیارد ریال مالیات برای این فعالیت‌های اقتصادی تازه شناسایی شده تعیین شده که روند پرداخت آن انجام می‌شود.