- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

ساخت ۱۰۰ مرکز بهداشتی-درمانی در آذربایجان غربی

مدیر توسعه و تامین منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ساخت ۱۰۰ مرکز بهداشتی-درمانی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، دکتر سعید حسین پور با بیان اینکه تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه بهداشت این است که تمامی هم استانی های عزیز مشکلات بهداشتی خود را در منطقه خود برطرف نمایند گفت: قریب به ۱۰۰ پروژه در دست احداث در استان وجود دارد و تمام تلاش دانشگاه بهره برداری از ۶۰ تا ۷۰ درصد این پروژه ها تا پایان سال جاری است.

مدیر توسعه و تامین منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه دانشکده پرستاری سلماس، بوکان، نقده، مهاباد و میاندوآب قبلا راکد بوده و دانشجو پذیرش نمیکردند افزود: خوشبختانه این دانشکده ها وارد چرخه آموزش و پذیرش دانشجو شده اند و دانشکده های پرستاری میاندوآب و مهاباد به دانشکده های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی تبدیل شده اند که این مساله باعث شد  تا بسیاری از هم استانی های ما از خدمات آموزشی در شهر خود و یا نزدیک ترین نقطه به شهر خود بهره ببرند.

دکتر حسین پور به اهداف دانشگاه در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز تمام تلاش دانشگاه بر این است تا شاخص تعداد تخت به جمعیت را نزدیک به استاندارد کشوری نماید و تکمیل و تجهیز و افتتاح دو بیمارستان شهید سلیمانی پیرانشهر وشهید راثی شاهین دژ در سال گذشته در این راستا بوده است.

مدیر توسعه و تامین منابع فیزیکی و امور عمرانی  دانشگاه علوم پزشکی استان از افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) نقده و بیمارستان اشنویه تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: با افتتاح این دو پروژه شاخص تخت به ازای جمعیت استان نزدیک میانگین کشوری خواهد شد.

دکتر حسین پور در ادامه افزود: در بخش بهداشت نیز خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان بسیار گسترده بوده و از احداث خانه بهداشت تا پایگاه سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت را شامل می شود.