- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۵۰ مدرسه تحویل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: ۵۰ مدرسه طی سال تحصیلی جاری با بیش از ۲۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان در شهرستان های مختلف به ویژه مناطق کم برخوردار شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، قهرمان رحمانی با بیان اینکه در قالب نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم در این استان حرکت های کم‌نظیری انجام شده است، افزود: تعهد امسال، احداث ۱۰۰ مدرسه با ۴۵۰ کلاس درس بوده که ۵۰ درصد این تعهدات همراه با تامین تجهیزات کامل انجام شده است و بقیه مدارس نیز تا دهه فجر و پایان سال به اتمام رسیده و تحویل دستگاه بهره بردار می شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیاردریال برای مدرسه سازی هزینه شده است و روند احداث مدارس در استان همچنان ادامه دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بیش از هزار کلاس در دست احداث است که اعتبارات امسال بیشتر به سمت طرح های با پیشرفت بالا بوده تا به سرعت به بهره برداری برسند.

رحمانی اظهار کرد: طی توافقاتی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع ) انجام شده، برنامه ریزی برای ساخت ۵۲۴ مدرسه نیز انجام شده است که اگر محقق شود یک اتفاق بی نظیر در امر مدرسه سازی خواهد بود.

وی گفت: سال تحصیلی گذشته علاوه بر تجهیز مدارس، یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال برای تجهیزات هزینه شد و امسال نیز ۱۶۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

وی بیان کرد: در زمینه سیستم گرمایشی در مدارس استان مشکل اعتباری وجود ندارد و مشکلات معدود موجود نیز در گاز رسانی و نیرو رسانی است که در دست اقدام برای رفع مشکلات هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز در اسرع وقت تامین می شود، اضافه کرد: ۵۰ درصد مطالبات پیمانکاران در زمینه استانداردسازی به میزان ۶۰ میلیاردردیال پرداخت شده است.

رحمانی افزود: ابتدای دولت سیزدهم سرانه استانی ما ۴.۰۵ مترمربع بود که با تحویل ۶۰۰ کلاس درس در این مدت سرانه فضای آموزشی در استان به ۴.۲۵ متر مربع ارتقا یافته‌ است.

وی بیان کرد: در هفته دولت امسال با تخصیص‌های مطلوب ۳۵ هزار متر مربع فضا ایجاد و در اختیار نهاد آموزش و پرورش استان قرار داده شد که یک اتفاق بی‌نظیر در طول چند دهه گذشته بود.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در مقایسه با سایر استان‌های کشور از نظر تخصیص اعتبار به فضاهای آموزشی آذربایجان‌غربی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌است.

به گزارش دروازه سنگی [1]، آذربایجان غربی دارای پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه و نیازمند پنج هزار کلاس درس جدید برای جبران کمبود سرانه آموزشی است.