- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان بیمه خسارت ساختمان در خوی

۲۵۰ میلیارد تومان خسارت از محل بیمه حوادث طبیعی ساختمان به واحد‌های خسارت دیده از زلزله‌های شهرستان خوی و سیل زدگان آذربایجان غربی پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه حوادث ساختمان کشورو معاون وزیر اقتصاد در سفر به خوی و بازدید از مناطق زلزله زده گفت: تاکنون از مجموع واحد‌های ارزیابی شده توسط کارشناسان این بیمه ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت به ۳ زلزله خوی و سیل آذربایجان غربی  پرداخت شده است.

مهدی اسماعیلی افزود: بیش از ۲ هزار ۳۰۰ واحد زلزله زده هم در شهرستان خوی توسط کارشناسان بیمه حوادث ساختمان در حال ارزیابی هستند تا بزودی خسارت این واحد‌ها هم پرداخت شود.

وی با اشاره به فعالیت صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان تصریح کرد: این صندوق بعلت تازه کار بودن از نظر منابع محدویت دارد و تا سقف ۳۰ میلیون تومان در حوادث طبیعی غرامت پرداخت می‌کند، اما برای سال آینده در لایحه بوجه پیشنهاد شده تا با تصویب در مجلس این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

اسماعیلی همچنین از اجرای طرح بیمه تکمیلی سوانح طبیعی ساختمان برای افزایش پوشش بیمه‌ای این صندوق هم خبر داد و افزود: مجوز‌های لازم برای اجرای این طرح هم در دست اخذ و اجراست.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۲۱۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض باقیمانده واحد‌های خسارت دیده ۱۰۶ میلیارد تومان به حساب بنیاد مسکن استان واریز شده تا در اسرع وقت به حساب خانوار‌ها آسیب دیده واریز شود.

رهبر دین همچنین از تسریع در روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها هم خبر داد و اضافه کرد:  با تصویب ستاد بازسازی، برای بازسازی جایگاه‌های دامی و تولید بلوک توسط شهرداری خوی  ۵۰۰ تن سیمان هم لحاظ شده است.

برزگر مدیرکل بنیاد مسکن استان هم گفت: از مجموع  ۳ هزار و ۲۲۰ واحد تخریب شده، بازسازی  ۲ هزار و ۸۷۰ واحد در مناطق زلزله زده خوی به مرحله احداث سقف رسیده است.