- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

افزایش تردد در پایانه های مرزی آذربایجان غربی پیرو ارتقای کیفی و سرعت بخشی به خدمات 

۲۴ ساعته شدن فعالیت در پایانه های مرزی، ارتقای کیفی و سرعت بخشی به خدمات افزایش چشمگیری در مبادی ورودی و خروجی را  در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ایرج دست نشان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، با اشاره به افزایش چشمگیر تردد مسافر نسبت به سال گذشته از پایانه‌های مرزی استان خاطر نشان کرد: طی ٨ ماهه گذشته از سال جاری عبور و مرور مسافر در مرزهای پنجگانه استان افزایش کم سابقه داشته و بیش از ٣ میلیون نفر، از این مرزها تردد کرده است.

وی ادامه داد: افزایش آمار تردد، ماحصل افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پنج پایانه مرزی استان (رازی، بازرگان، سرو، تمرچین و پلدشت) است.

دست نشان با توجه به اینکه پایانه مرزی رازی بیشترین آمار تردد را به خود اختصاص داده است، گفت: پایانه مرزی رازی همچنان با تردد بیش از یک میلیون نفر، به تفکیک با عبور و مرور بیش از ۸۸۰ هزار مسافر ایرانی و نزدیک به ٣٠٠ هزار مسافر خارجی، جایگاه پر ترددترین مرز مسافری در آذربایجان‌غربی را با ٣۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با اشاره به دو پایانه مرزی پرتردد دیگر آذربایجان‌غربی گفت: پایانه مرزی بازرگان با بیش از ٩٠٠ هزار تردد، به تفکیک با تردد بیش از ۵٢٠ هزار مسافر ایرانی و بیش از ٣٨٠ هزار مسافر خارجی با افزایش ٢٩‌ درصدی در رده دوم بیشترین ترددها، و پایانه مرزی تمرچین با تردد بیش از ٣٣٠ هزار مسافر ایرانی و بیش از  ٣٠٠ هزار مسافر خارجی با افزایش ٣٢ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در رتبه سوم استان قرار گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان با توجه به یکی از اصلی ترین دلایل افزایش مسافر در پایانه های مرزی استان، یادآور شد: ۲۴ ساعته شدن تردد در پایانه‌های مرز رازی و تمرچین، ضمن کاهش زمان ایستائی مسافرین، باعث افزایش تعداد ترددها شده است.