- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

شرایط برای رقابت سالم و مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: مهمترین اصل برای دولت سیزدهم، آماده سازی شرایط برای رقابت سالم و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، محمدصادق معتمدیان در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان، با اشاره به ظرفیت ارزشمند اعتماد مردم به دولت سیزدهم، افزود: فرمانداران مانع خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دولت شده و با تلاش شبانه روزی در خدمت مردم باشند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد: فرمانداران ضمن همکاری با هیئت های نظارت بر انتخابات، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم فراهم کنند.

استاندار آذربایجان غربی به استفاده از تمامی ظرفیت های استان برای برگزاری انتخابات نیز اشاره کرده و افزود: برگزاری انتخابات با مشارکت بالای مردم، مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و فراهم سازی شرایط برای یک رقابت سالم، تکلیف و رسالت قانونی مسئولان است.

معتمدیان همچنین تبیین دستاوردها و آگاه سازی جامعه از اقدامات دولت را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر دانسته و تصریح کرد: با معرفی سفیران تبیین دستاوردها در استان، اقدامات دولت سیزدهم به صورت دقیق، واقعی و شفاف به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه با تاکید بر فراهم سازی شرایط حضور و مشارکت حداکثری اقشار و اقوام مختلف در انتخابات، افزود: فرمانداران و هیئت های اجرایی انتخابات استان، استقلال و بی طرفی خود را در تمامی مراحل برگزاری انتخابات حفظ کنند.

استاندار آذربایجان غربی به اهتمام دولت برای توسعه کشور علیرغم تمامی محدودیت ها نیز اشاره کرده و اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم، اقدامات خوبی در راستای ارتقای امکانات و تجهیزات مجموعه استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها برای انجام شایسته ماموریت های محوله در مسیر خدمتگذاری به مردم انجام شده است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه در دو سال گذشته اعتبارات قابل توجهی برای آذربایجان غربی جذب شده، افزود: استانداری و فرمانداری ها وظیفه نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی را داشته و تلاش شده در توزیع اعتبارات در بین دستگاه ها و در سطح استان، عدالت و توازن رعایت شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه استانداری و فرمانداری ها قلب تپنده پیشبرد اهداف دولت در سطح استان و شهرستانها هستند، اضافه کرد: دولت سیزدهم عزمی جدی برای حمایت از پرسنل و نیروهای دستگاه های اجرایی و بخصوص مجموعه وزارت کشور داشته و در این راستا اقداماتی در حوزه بیمه تکمیلی، رفاهیات و ترمیم حقوق کارکنان در این دو سال صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی بر عدم استفاده از امکانات دولتی توسط مدیران نیز تاکید کرده و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران و بخشداران از تجمل گرایی پرهیز کرده و زمینه جلب رضایت عمومی را فراهم سازند.

معتمدیان در پایان، شهرستان ها را موتور محرکه پیشرفت و توسعه استان معرفی کرده و گفت: با جذب و تخصیص اعتبارات ملی و مصوبات سفر ریاست جمهوری، عمران و آبادانی آذربایجان غربی تسریع خواهد شد.