- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ توان‌یاب در خوی مشغول به کار هستند

فرماندار خوی با اشاره به لزوم توجه به نیازهای مالی توان‌یابان و ایجاد فرصت های شغلی برای این قشر گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان در بخش های دولتی و غیردولتی مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، کریم علی نژاد روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز توان‌یابان در خوی افزود: در حال حاضر ۶ هزار نفر از جمعیت این شهرستان را توان یابان تشکیل می دهند که بیش از ۴۰ درصد آنها مشغول به کار بوده و در فعالیت های مختلف خدمت رسانی می کنند.

وی اضافه کرد: سیاست جدیدی که دولت سیزدهم تدوین کرده و از ۲ سال گذشته اجرایی می شود، نگاه ویژه به جامعه توان یابان بوده که در این راستا امسال چهار هزار نفر در این حوزه در سطح کشور استخدام خواهند شد و بخشی از آن نیز به شهرستان خوی اختصاص دارد.

فرماندار خوی اظهار کرد: بررسی مشکلات و مطالبات بحق توان یابان و میزان تحقق قانون جامع حمایت از توان یابان در دستور کار قرار دارد و این امر را از مبادی ادارای، اجرایی و نظارتی با جدیت در این شهرستان پیگیری خواهیم کرد.

علی نژاد با اشاره به موفقیت توان یابان در سطوح علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی ادامه داد: همواره شاهد هستیم که این قشر با پشتکار و همت خود به ویژه در عرصه ورزش، مدال های رنگارنگی در تورنمنت های ملی و بین‌المللی کسب کرده و پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز درمی آورند که این امر نشان دهنده قدرت بالای توان یابان است.

در پایان این مراسم، از توان یابان مدال آور، ورزشکار و خیّران این عرصه تجلیل شد.

خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی بوده و حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ این شهرستان بعد از ارومیه بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان به شمار می رود.