- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۴۳۰ هزار تن سیب صنعتی آذربایجان‌غربی تحویل کارخانه‌ها شد

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳۰ هزار تن سیب صنعتی(درجه ۲ و زیردرختی) در استان از شهریور ماه تاکنون تحویل کارخانه‌ها شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، خسرو شهبازی افزود: سیب تولیدی آذربایجان غربی امسال از کیفیت بالایی برخوردار است و محصولات از نظر رنگ و طعم بهتر بوده و آفات و امراض کمتری را داشتند و شرایط اقلیمی نیز مهیا بود تا سیب خوبی تولید شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱.۵ میلیون تن سیب درختی در استان تولید شد اظهار کرد: هر ساله انباشت سیب صنعتی در کنار جاده های استان به خصوص و شهرهای ارومیه، مهاباد و اشنویه چهره نازیبایی ایجاد می کرد ولی با یک برنامه ریزی به موقع محصولات امسال به سرعت تحویل کارخانه ها شد و در حال تبدیل به پوره و کنستانتره هستند.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: سیب صنعتی استان امسال به قیمت ۵۸ هزار ریال به کارخانجات تحویل شد و کشاورزان نیز از قیمت خرید خرسند بودند.

وی با بیان اینکه تسهیل صادرات سیب استان نیز در دستور کار است اظهار کرد: ۸۵۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه ها انباشت شده است و در این راستا مقرر شده تا با روانسازی صادرات محصولات استان در اسرع وقت صادر شود.

شهبازی گفت: از مجموع ۱۲۲ هزار هکتار اراضی باغی آذربایجان‌غربی، حدود ۶۵ هزار هکتار به سیب اختصاص دارد و سالانه بین یک تا ۲ میلیون تن انواع میوه هسته دار و دانه دار در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود که سیب بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، آذربایجان‌غربی قطب‌ تولید سیب در کشور است، از چهار میلیون تن سیب درختی تولیدی کشور، یک تا ۱.۵ میلیون تن توسط باغداران این منطقه تولید می‌شود.