- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

مرز کوزه‌رش تبدیل به پایانه‌ مرزی می‌شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: پس از تأیید نهایی، پایانه مرزی کوزه رش سلماس هم به جمع پایانه‌های مرزی استان خواهد پیوست.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ایرج دست نشان در نشست بخش حمل و نقل استان با مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: با پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و همچنین تصمیماتی که در سطح کلان گرفته شده است، پس از تأیید نهایی، پایانه مرزی کوزه رش نیز به جمع پایانه‌های مرزی استان خواهد پیوست تا بتوانیم نقش ترانزیتی این استان را در بخش مسافر و ترانزیت کالا پررنگ‌تر کنیم.

وی اظهار داشت: آذربایجان غربی با دارا بودن پتانسیل‌های بسیار زیاد در بخش‌های مختلف حمل و نقل، بویژه با دارا بودن ۲۵ درصد از مرزهای زمینی کشور، به عنوان نگین حمل و نقل کشور مطرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: آذربایجان غربی با ۴۱ شرکت حمل و‌نقل بین المللی کالا و ۸ شرکت بین المللی مسافر و دارا بودن ۱۶ شعبه و ۳۳ شرکت حمل و نقل مسافر و بیش از سه هزار و ششصد راننده نقش مهمی در صنعت حمل و نقل دارد و پایگاه مستحکم حمل و نقل کشور است.

دست نشان خاطر نشان کرد: با تلاش‌های مجموعه حمل و نقل آذربایجان غربی درصد آماری در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته و اقدامات خوبی در زمینه نوسازی ناوگان مسافری در این استان انجام شده است.