- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

لزوم تشکیل مجتمع بیمه برای رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر لزوم تشکیل مجتمع بیمه برای رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی، حوادث ناشی از کار و حوادث پزشکی برای تسهیل امور مردم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در همایش گرامیداشت هفته بیمه با تسلیت ایام فاطمیه (س) و گرامیداشت هفته بسیج گفت: اهمیت صنعت بیمه امروزه برکسی پوشیده نیست، بیمه یک آرامش روانی و اطمینان خاطر در جامعه ایجاد می‌کند و یک نوع تضمین و تعهد برای ایجاد امنیت ذهنی و روانی در شهروندان جامعه هست.

عتباتی با بیان مصادیقی از خدمات بیمه بیان داشت، صنعت بیمه در مسائل مختلف زندگی مردم ساری و جاری هست و در تمامی شئون زندگی شهروندان خود را نشان می‌دهد، از شئون اولیه تا شئون امروزی و در تمامی ابعاد زندگی امروزه جاری است.

وی افزود، لازمه این نقش آفرینی بیمه‌ها و حفظ جایگاه نزد شهروندان ارائه خدمات بیمه‌ای درست و دقیق است، مشتری مداری باید مدنظر تمامی ارکان بیمه‌ها در استان باشد، ساده سازی و تسهیل گری پرداخت‌های بیمه از عواملی هستند که موجب افزایش رضایتمندی می‌شود و خدمات الکترونیک بیمه‌ای هم کار بسیار خوبی هست که باید گسترش یابد.

عتباتی با اشاره به حوادث ناگواری که در تصادفات درون شهری و برون شهری اتفاق می‌افتد گفت: بیمه‌ها می‌توانند نقش بسیار پررنگی در کاهش تصادفات و حوادث را داشته باشند و هم منافع خود را صیانت کنند و هم کمک‌های زیادی به شهروندان و کاهش خطرات داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان به مدیران بیمه‌های استان تاکید کرد در حل مشکلات بیمه و کمک به مدیریت شهری و استانی نقش آفرین باشند و کمک کنند.

عتباتی تاکید کرد باید تعاملات بیمه با بخش‌های قضایی و انتظامی تقویت شود تا خدای نکرده بی قانونی یا تضییع بیت المال یا حق الناس اتفاق نیافتد.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد اکنون لزوم تشکیل مجتمع مخصوص بیمه برای رسیدگی به پرونده تصادفات، حوادث ناشی از کار و حوادث پزشکی با حضور شورای حل اختلاف و قضات رسیدگی کننده، کارشناسان رسمی و پلیس و بیمه‌ها برای بهبود امور رسیدگی به پرونده‌های تصادفات و تسهیل در کار مردم کاملا احساس می‌شود.

وی افزود: یقینا با تشکیل این مجتمع و استفاده از ظرفیت کارشناسان گامی مهم برای کاهش ورودی پرونده به دادگستری برداشته خواهد شد.

عتباتی به نمایندگان حقوقی بیمه‌ها هم توصیه‌ای داشت و به ایشان تکلیف کرد تا نقش موثری در پرونده‌ها ایفا کنند و از حقوق بیمه‌ها به نحو مقبول دفاع کنند.