- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

اختصاص بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال برای مهار آبهای مرزی

بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مهار آبهای مرزی در آذربایجانغربی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجانغربی گفت: برای تکمیل طرحهای مرتبط با مهار آبهای مرزی در استان  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شد.

مجید رستگاری افزود: با تخصیص این اعتبار بیش از ۳۸ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی به مجموع شبکه‌های آبیاری و زهکشی در دست بهره برداری در سطح استان افزوده خواهد شد.

رستگار اظهارکرد: با این میزان اعتبار، ۱۹ هزار و ۲۵۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم آباد پلدشت،۱۳ هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سیلوه پیرانشهر، دوهزار و ۳۵۰ هکتار از شبکه غازان، دو هزار هکتار از شبکه شهید قنبری و یکهزارو ۵۰۰ هکتار از شبکه دشت نازک آماده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: با توجه به تخصیص بودجه لازم در ۹ ماه آینده عملیات اجرایی شبکه‌های آبیاری و زهکشی تکمیل شده و تا شهریور ماه سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجانغربی اضافه کرد: ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی، موجب رضایتمندی مردم منطقه شده و ضمن رونق کشاورزی سبب تثبیت جمعیت روستایی و حتی مهاجرت معکوس از شهر به روستا در مناطق مرزی استان خواهد شد.