- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی آغاز شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح کانون مدرسه در ۲۱ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، زهرا آبسوران افزود: این طرح در ۲۱ مرکز از مجموع ۲۳ مرکز ثابت در استان از اول آذر تا پایان اردیبهشت ماه براساس تفاهم نامه موجود اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف آموزش استفاده کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی هنری و کتابخانه کانون هر هفته به ظرفیت ۲ تا سه جلسه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس دولتی و غیر دولتی اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: در طی اجرای این طرح دانش آموزان ۲ تا سه ساعت در کانون در قالب اردوی یک روزه حضور خواهند داشت.

ابسوران اظهار کرد: در حال حاضر خدمات به صورت حضوری است و حاضران می توانند در صورت علاقمندی به عضویت کانون نیز در آیند.

وی با بیان اینکه لازم است تا اطلاعات دانش آموزان حاضر در طرح در سامانه نورینو ثبت شود گفت: این موضوع برعهده آموزش و پرورش استان است.

آبسوران با اشاره به اینکه امسال سال سوم اجرای این طرح فرهنگی است، یادآور شد: بیش از ۱۹ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری استان هستند و از کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی به صورت حضوری و برخط استفاده می‌کنند.

وی به تشریح جزییات و وظایف مراکز و کارشناسان ستادی در طی فرآیند اجرای طرح اشاره کرد و آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین با مراکز فرهنگی هنری کانون، کسب تجربه‌های جدید در یادگیری، ترغیب به مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن زمینه‌ جذب اعضای جدید در مراکز کانون را از اهداف این طرح برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: این استان دارای ۳۵ مرکز ثابت، سیار و پستی است که ۲۳ مرکز ثابت هستند.

«کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که براساس تفاهم‌نامه‌ وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و در یک فرایند سه ساله در دست اجراست

همچنین بر اساس آن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مربیان و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان مدارس دوره ابتدایی، ترویج کتابخوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آنان استفاده می‌شود.