- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

گردشگری خوی با توسعه ریلی رونق می‌گیرد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر تردد مسافران به ترکیه قرار داشته با توسعه ریلی آن گردشگری نیز در خوی رونق خواهد یافت.

به‌گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ۸ آذر ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام جمعه، کریم‌ علی‌نژاد، فرماندار، حسن نصرالله‌پور، شهردار و افراسیاب گراوند، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی و جمعی دیگر از مسئولان از ایستگاه‌ها و مسیر ریلی خوی با هدف راه‌اندازی قطار مسافربری و توسعه گردشگری ریلی شهرستان بازدید کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی در این ارتباط اظهار کرد: خوی با ۳ ایستگاه بابکان، میلاد و رازی دارای ۶۰ کیلومتر مسیر ریلی است که در طول مسیر ۳۶ تونل با طول‌های متفاوت در دل کوهستان تعبیه شده که کوتاه‌ترین آنها ۴۰ متر و بلندترین آنها ۱۶۲۳ متر طول دارد.

افراسیاب گراوند گفت: در طول این مسیر ریلی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیری قرار گرفته است که از جمله آنها می‌توان به کاروانسرای جهانی شاه عباسی، کاروانسرای ملی دره خان، پل هوایی قطور، قلعه کور اوغلو، چشمه‌های آبگرم و معدنی و دره زیبای قطور اشاره کرد که چشم‌انداز متمایزی را برای گردشگران به همراه دارد.