- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

اجرای احکام قضایی قلع‌و‌قمع سازه‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برون‌سپاری اجرای احکام قلع‌و‌قمع سازه‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی در سال جاری اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مجتبی قلنجی در نشست هم‌اندیشی و بررسی نحوه انعقاد قرارداد برون‌سپاری بابیان این مطلب، افزود: باید مصوبات کارگروه فرا قوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری اجرا شود که این مهم با تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در جهت حفاظت از اراضی کشاورزی میسر خواهد شد.

وی افزود: بر اساس نشست شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال باید احکام قطعی شده و قلع‌وقمع در استان به‌طورجدی برای اجرا پیگیری شود و لازم است مسئولان استانی با استفاده از ظرفیت لازم جهت مبارزه با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، نسبت به اجرای این احکام اقدام کنند.

قلنجی تأکید کرد: تأمین امکانات و ماشین‌آلات موردنیاز برای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از مشکلات مدیریت امور اراضی استان است که باید از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز جهت اجرای این احکام استفاده شود که بتوان فعالیت حوزه حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی را با قدرت و توان بیشتری ادامه داد.

وی با اشاره به عملکرد و دستاورد‌های خوب سال اخیر در بحث شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی گفت: از سیاست‌های اصلی سازمان امور اراضی کشور، حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی با هدف تأمین امنیت غذایی کشور و برخورد جدی با سوداگران است.

در این جلسه در مورد ایجاد قرارداد و نحوه انعقاد جهت اجرای احکام قضایی قلع‌وقمع مستحدثات غیرمجاز و اجرای تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و پیشگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز بحث و تبادل‌نظر شد.