- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۵۰ هزار واحد خون در آذربایجان غربی اهدا شد

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان خونگیری در استان ۵۰ هزار و ۵۹ واحد بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶.۹۷ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مجتبی قهرمان رضاییه با اشاره به افزایش اهدای خون در استان، افزود: امسال همچنین پنج هزار و ۵۳ واحد خون از جوانان زیر ۲۵ سال دریافت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه پارسال در همین مدت ۴۶ هزار و ۷۹۷ واحد خون در استان اهدا شده بود، افزود: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان سبز و خوب است.

قهرمان رضاییه، با اشاره به اینکه امسال یک هزار و ۵۷۶ واحد خون از بانوان خونگیری شده است، تصریح کرد: در مدت زمان مشابه پارسال میزان خون دریافتی از بانوان یکهزار و ۳۵۵ واحد بوده که ۱۶.۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی، با بیان اینکه در سال جاری تعداد ۹ هزار و ۱۷۵ اهدا کننده بار نخستین بار خون اهدا کرده اند، اضافه کرد: با توجه به پایین بودن عمر فرآورده‌های خونی و نیاز بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب‌دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بیشترین نیاز خونی را دارند.