- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی حلقه ارتباط دانشگاه و صنعت است

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، این پارک را حلقه ارتباط با دانشگاه و صنعت عنوان کرد و گفت: تعداد ۴۶ شرکت دانش‌بنیان در این پارک مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، جواد نوری نیا مهم ترین رسالت پارک علم و فناوری استان را حلقه ارتباط دانشگاه و صنعت عنوان کرد و گفت: تحقیقات زیادی در دانشگاه ها صورت می گیرد و برخی ممکن است به ایده هایی ختم شود ولی نرخ تبدیل ایده ها، مدل ها و الگوهایی که در دانشگاه ها محقق می شود نسبت به فناوری و کسب و کار در کشور پایین است.

نوری نیا، به تعداد شرکت های عضو، در پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و  گفت: در اولین سال تاسیس پارک علم و فناوری استان در سال ۹۵  تعداد ۶۱  شرکت در پارک علم و فناوری استان عضو بودند که با گذشت ۷ سال این تعداد به ۱۶۳ شرکت افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تعداد شرکت های دانش بنیان استان بیان کرد: از جمع ۱۶۳ شرکت پارک علم و فناوری استان، تعداد ۴۶ شرکت دانش بنیان هستند و نسبت دانش بنیان ها به کل شرکت ها قابل توجه است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، بیان کرد: یک هزار و ۵۶ نفر در شرکت های پارک علم و فناوری استان شاغل بوده و تمام شاغلان تحصیل کردگان دانشگاه ها هستند و با توجه به این که یکی از بحران های مطرح برای کشور، بیکاری است شرکت های پارک علم و فناوری استان در اشتغال آفرینی عملکرد خوبی داشته اند.

نوری نیا،  میزان فروش ارزی و صادرات شرکت های پارک علم و فناوری استان را ۳۳هزار و ۹۵۰  دلار در سال گذشته عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰محصول فناورانه پارک علم و فناوری استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی، در تشریح خدمات ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در مجموعه پارک علم و فناوری استان گفت: در پارک تمام خدماتی که برای تجاری سازی ایده‌ها و ورود محصولات به بازار نیاز است در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

وی ارائه تسهیلات ارزان قیمت، خدمات مشاوره‌ای، اختصاص فضای کاری و اداری، جذب سرمایه گذار، بازارسازی و بازاریابی را از مهم‌ترین خدماتی عنوان کرد که به این واحدها ارائه می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان در ادامه از پارک‌ها به عنوان متولیان زیست بوم نوآوری و فناوری مطابق با قابلیت‌های منطقه‌ای یاد کرد و افزود: خوشبختانه این زیست بوم در آذربایجان غربی مدت‌هاست که ایجاد شده و بابرنامه‌هایی که پیش بینی کرده‌ایم روند توسعه این زیست بوم با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.