- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

زندانیان آذربایجان‌غربی آموزش کمک‌های اولیه می‌بینند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: زندانیان استان با همکاری دادگستری، آموزش کمک های اولیه دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، حمید محبوبی روز سه‌شنبه در جلسه مشترک با رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: برنامه‌ریزی و پشتیبانی از برگزاری کارگاه‌های علمی، آموزشی، امداد، کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مفاهیم بشردوستانه و داوطلبانه برای تربیت مربی و خانواده‌های آنان از موارد مهم همکاری‌های ۲ جانبه است.

وی اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت موجود هلال احمر و دادگستری در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد افزایش نشاط و سرمایه اجتماعی در راستای مسیر توسعه پایدار می‌تواند بسیار موثر باشد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز با تاکید بر لزوم همکاری ۲ طرفه در کمک به مردم و برگزاری دوره‌های لازم افزود: راه‌اندازی کانون‌های بشردوستانه در مراکز اصلاح و تربیت زندان‌های استان با هدف سازماندهی و تمرکز فعالیت‌های آموزشی، بشردوستانه و امدادی در بین نوجوانان و جوانان بزهکار (کانون‌های جوانان و خانه‌های هلال) نشان از توسعه همکاری‌ها با هلال احمر است.

ناصر عتباتی اظهار کرد: به منظور تسهیل و تشویق کارکنان و مددجویان برای مشارکت در پروژه‌های مشترک عام‌المنفعه برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه همکاری حرفه‌ای، تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های مورد نیاز حقوقی و قضایی با جمعیت هلال احمر بر اساس تفاهم‌نامه محقق خواهد شد، افزود: برای فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه هلال احمر استان آمادگی کامل داریم تا بتوانیم بخشی از مشکلات هم استانی ها را رفع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و دادگستری کل استان در جهت پیشبرد اهداف مشترک تدوین و امضا شد.