- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

روند روبه رشد سینمای آذربایجان‌غربی ادامه دارد

رییس انجمن سینمای جوان آذربایجان‌غربی با اشاره به ادامه روند رو به رشد سینمای استان و وجود افق روشن در این خصوص گفت: امسال پنج فیلم تولیدی این انجمن، هفت جایزه بین المللی کسب کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، احسان مهدیان افزود: در سال جاری فیلم های انجمن سینمای جوانان در ۲۵ جشنواره بین المللی حضور یافته و موفق به دریافت هفت جایزه از هفت جشنواره بین المللی شد.

وی اظهارکرد: فیلم های نوروز نامه، چند تارمو، شیهه دور، بایگانی و سارین فیلم هایی هستند که موفق به کسب جایزه جشنواره های بین المللی شدند.

وی ادامه داد: فیلم های تولیدی آذربایجان غربی بیشتر در جشنواره های بین المللی ترکیه، هندوستان و آمریکا حاضر شده اند.

رییس انجمن سینمای جوان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین امسال در جشنواره منطقه ای یاسوج که با شرکت ۱۰ استان برگزار شد، چهار جایزه در بخش فیلم و ۲ جایزه در بخش عکس توسط انجمن کسب شد.

مهدیان گفت: ۲ فیلم “شیهه دور” ساخته صمد قربان زاده و “دباغ خانه” به کارگردانی محمد مستوفی نیز در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور یافتند.

وی افزود: امسال همچنین فیلمنامه هایی در بخش حرفه ای و نیمه حرفه ای ثبت شده اند که برای این فیلمنامه ها اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

رییس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین برای ۱۲ فیلم اولی که مراحل پیش تولید و تولید را سپری می کنند تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

وی به تولیدات سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته چهار فیلم به شکل حرفه ای و نیمه حرفه ای و همچنین حدود هشت فیلم اولی و ۱۲ فیلم آموزشی مراحل تولیدشان آغاز شد و در حال حاضر مراحل فنی را سپری می کنند.

مهدیان بودجه اختصاص یافته به این فیلم ها را حدود پنج میلیارد ریال عنوان کرد.

رییس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی اظهارکرد: حجم فیلم های تولید شده انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی که به جشنواره های بین المللی راه یافته اند عدد بزرگی بوده و علاوه براین از لحاظ ساختاری و محتوایی در سطح جهانی واقعا حرفی برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه ساختار انجمن و رسالت ما شناسایی و کشف استعدادها و سرمایه گذاری برای شکوفایی و ظهور آنهاست، گفت: اما از نظر تجهیزات و داشتن مکان مناسب برای آموزش این استعدادها نیازمند حمایت و یاری مسوولان هستیم.

مهدیان افزود: فضای آموزشی انجمن محدود بوده و ساختمان مستقلی ندارد و انتظار می رود این مهم از سوی متولیان امر و مسوولان محقق شود تا بیش از این خدمات ارائه داده و استعدادهای شناسایی شده را پرورش و آموزش بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی با تولید آثار فاخر، برگزاری دوره‌های مختلف برای جوانان، راهیابی به جشنواره‌های بین المللی در طول سالیان متمادی همواره کارنامه در خشانی برای استان کسب کرده است.

این انجمن جزو سه انجمن موفق کشور از لحاظ کیفی و کسب افتخارات هنری محسوب می‌شود، آموزش و تولید فیلم‌های کوتاه هنرجویی و حرفه‌ای، عکاسی و نمایش فیلم‌های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت‌های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.