- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

۳ هزار کیلومتر از راه‌های آذربایجان غربی خط کشی می‌شود

در سال جاری بیش از ٢ هزار ۵٠٠ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی خط کشی شده و تا پایان سال با خط کشی ۴٠٠ کیلومتر دیگر این رقم به ٣ هزار کیلومتر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، امیر یدبیضا، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، به اجرای عملیات خط کشی محور‌های مواصلاتی استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: با هدف ایمن‌سازی راه‌های استان، از ابتدای سال جاری بیش از ٢ هزار ۵۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی خط کشی شده و تا پایان سال با خط کشی ۴۰۰ کیلومتر دیگر این رقم به ٣ هزار کیلومتر می‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی_ هشداری به طور بصری به رانندگان نقشی مهم دارند و در محور‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

یدبیضا با اشاره اینکه خط کشی یک امر مستمر است، گفت: خط کشی راه‌ها از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شوند و به طور مستقیم در دید راننده قرارگرفته و با وی حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

این مقام مسئول افزود: هرساله، در این راستا به‌منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت‌ و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی تمدید می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت تمدید خط کشی محور‌های مواصلاتی اعلام کرد: عواملی مانند ترافیک، تردد، وجود کارگاه‌های راهسازی، معادن، آب و هوا و نمک پاشی در فواصل سرد، از دلایل از بین رفتن خط کشی جاده‌ها محسوب می‌شود و باید هر ساله آن‌ها را تمدید کرد.