- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال بلاعوض دوم آماده پرداخت به زلزله‌زدگان خوی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به دستور صادرشده از سوی مقام عالی استان مبنی بر پیگیری پرداخت بلاعوض دوم برای زلزله زدگان خوی گفت: یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال در کمتر از ۴۸ ساعت به حساب بنیاد مسکن استان واریز شده و آماده پرداخت به زلزله زدگان است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، یاسر رهبردین افزود: مجموع رقم مورد نیاز برای پرداخت بلاعوض دوم زلزله زدگان خوی ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال است که از این میزان یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال در کمترین زمان ممکن کارسازی و آماده پرداخت شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار آذربایجان‌غربی از سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌کل کشور برای پرداخت به موقع این وجوه اضافه کرد: در مورد بقیه این میزان نیز برنامه ریزی شده که حداکثر تا آخر آذرماه جاری، یک هزار و ۶۰ میلیارد دیگر به حساب زلزله زدگان به صورت بلاعوض واریز شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل در راستای اتمام عملیات بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص این بلاعوض برای تهیه مصالح زلزله زدگان بود، اظهار کرد: با رفع این مشکل، امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن و پیش از سالگرد وقوع زلزله، عملیات بازسازی مناطق زلزله زده به پایان برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل موفقیت در اجرای طرح بازسازی مناطق زلزله زده خوی مربوط به زلزله های ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن، همراهی بسیار خوب دولت و اهتمام ویژه مقام عالی استان برای رفع مشکلات بود.

رهبردین تاکید کرد: رفع دغدغه های شهروندان به ویژه در مناطق زلزله زده در یک سال گذشته از جمله مهمترین برنامه های عمرانی استان به شمار می رفت که در این خصوص موفق بوده ایم و علاوه بر اتمام عملیات بازسازی مناطق زلزله زده ۱۳ مهر، بخش عمده مناطق زلزله زده ۲۸ دی و هشتم بهمن نیز به اتمام رسیده و در مراحل پایانی احداث قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، سال گذشته شهرستان خوی شاهد سه زلزله بالای پنج ریشتر در بخش مرکزی و بخش فیرورق بود که بر اثر آن، سه هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی با بیش از ۸۰ درصد خسارت، احداثی و نزدیک به ۲۴ هزار واحد با ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت، تعمیری محسوب شد.

طبق گفته مسوولان حوزه بازسازی، برای هر واحد احداثی در خوی، به طور متوسط پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض، تسهیلات و مصالح ساختمانی از سوی دولت کمک شده است.