- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

افزایش ۴۶‌ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: میزان زکات جمع آوری شده در سال جاری ۴۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مهر افروز افزود: در ۸‌ ماهه سال جاری ارزش کل زکات جمع آوری شده بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۸۲۰ میلیارد ریال بود، افزایش ۴۶درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی طی سال‌های اخیر همواره یکی از استانهای موفق در حوزه جمع آوری زکات در کشور بوده و امسال هم در جمع ۴ استان برتر قرار دارد.

مهرافروز اظهار کرد: ارومیه با ثبت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال رتبه اول استان را در جمع آوری زکات دارد و بعد از آن شاهین دژ با بیش از ۱۳۱‌میلیارد ریال و مهاباد با بیش از ۱۲۴میلیارد ریال در رتبه های بعدی جمع آوری زکات قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: عمده زکات جمع آوری شده به میزان ۹۷درصد در امور نیازمندان و بویژه معیشت، مسکن و درمان آنها هزینه می‌شود و ۳درصد از زکات جمع آوری شده توسط روستاها نیز در امور پروژه‌های عمرانی عام المنفعه بویژه تعمیر و تجهیز مساجد خود همان روستاها، هزینه می‌شود.

مهر افروز یادآور شد: در حال حاضر از مجموع ۲۸۰۰ روستای استان تعداد ۱۹۷۷ روستا دارای ظرفیت پرداخت زکات هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد روستای دارای ظرفیت پرداخت زکات نیز، ۹۳٠ روستا دارای شورای زکات فعال و مابقی دارای شورای زکات نیمه فعال و یا غیرفعال هستند که برنامه ریزی شده با تلاش دهیاران، عاملین، مبلغین و موثرین زکات استان، سایر شوراهای زکات روستایی نیز در روستاهای دارای ظرفیت، باید فعال و یا مجدداً تشکیل شوند.