- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

لزوم تسریع در ساماندهی و رفع نواقص پایانه مرزی رازی

بازرس‌کل استان آذربایجان غربی بر ضرورت بازنگری در ساختار پایانه از طریق نظرخواهی از کارشناسان و متصدیان امر و انعکاس نتایج به مسئولان کشوری جهت طرح موضوع در شورای ساماندهی پایانه‌های کشور، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، روح‌الله محبوبی بازرس‌کل قضایی استان و هیأت همراه در سفر یک روزه به شهرستان خوی از نزدیک در جریان اقدامات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی و روند اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، بازسازی مناطق زلزله‌زده و همچنین طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان در بخش‌های مختلف، قرار گرفتند.

محبوبی پس از بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان، پایانه مرزی رازی، طرح‌های احداث مسکن ملی در شهرستان، پروژه‌های آموزشی مربوط به آموزش و پرورش و… در جلسه‌ ویژه‌ای که با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان، فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان برگزارشد، شرکت کرد.

وی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه مردم غزه و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس و گرامیداشت هفته بسیج، با بیان لزوم انجام دقیق و به موقع تکالیف و وظایف محوله از سوی مدیران و مسئولان دستگاه‌های متولی، بر برخورد با ترک فعل‌ها و سهل‌انگاری‌های احتمالی تأکید کرد.

بازرسی کل استان آذربایجان‌غربی درخصوص مسائل و مشکلات مربوط به بازسازی و تکمیل مناطق آسیب دیده از زلزله سال۱۴۰۱ شهرستان اظهار کرد؛ اقدامات خوب و قابل قبولی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و متولیان امر بازسازی مناطق زلزله صورت گرفته اما نگرانی‌ها از سوی اهالی مناطق زلزله زده و طرح مشکلات توسط این افراد کماکان وجود دارد که باید با مدیریت جهادی و حضور میدانی و توجه جدی مسئولین امر نسبت به رفع دغدغه‌های مردم اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وجود گمرکات و پایانه‌های مرزی در استان از جمله پایانه مرزی رازی خوی و نقش آنها در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی استان، گفت: مشکلات کنونی موجود در این پایانه که عملا ارائه خدمات مطلوب عمومی را تا حدود زیادی مختل کرده، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

محبوبی بر لزوم تسریع در ساماندهی و بازنگری در ساختار پایانه از طریق نظرخواهی از کارشناسان و متصدیان امر و انعکاس نتایج آن به مسئولان کشوری به‌منظور طرح موضوع، جهت بازنگری و تصمیم گیری در شورای ساماندهی پایانه های کشور، تاکید کرد.

در این سفر یک روزه که تا پاسی از شب به طول انجامید، علاوه بر حضور در مناطق زلزله زده شهرستان، از ستاد بازسازی مستقر در بنیاد مسکن خوی، طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش از جمله مجتمع آموزشی خیرساز بوتراب، ساختمان دانشگاه آسیب دیده پیام نور، مدرسه آسیب دیده غفارلوی شهر فیرورق، محل احداث طرح ملی جهش تولید مسکن، گمرک رازی خوی و مجتمع انبارهای اموال تملیکی این شهرستان بازدید بعمل آمد و با بررسی مسائل و مشکلات مربوط به هرکدام از موضوعات مزبور، در جلسه یاد شده تصمیمات لازم اتخاذ شد.