- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

نخستین پیست اتومبیل‌رانی در آذربایجان‌غربی افتتاح شد

رئیس هیات موتور سواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌غربی از افتتاح اولین پیست رسمی اتومبیل‌رانی شتاب و سرعت استان در ارومیه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، فرشید حسینی چهارم آذر در حاشیه افتتاح  پیست اتومبیلرانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه محل این پیست در دهکده ساحلی چی چست ارومیه واقع شده، تصریح کرد: این پیست به طول ۶۵۰‌متر و با هدف برگزاری مسابقات درگ یا همان شتاب و سرعت راه‌اندازی شده است.

حسینی اظهار کرد: با توجه به علاقه جوانان و وجود ظرفیت‌های بسیار در استان به مسابقات شتاب و سرعت، عملیات تکمیل پیست متناسب با استانداردهای جهانی و نیز اضافه شدن سکوهای تماشاگران به زودی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تجهیز پیست به روشنایی و استانداردهای جهانی، این پیست شرایط و امکان برگزاری مسابقات در بخش شب را نیز دارد.

رئیس هیات اتومبیل‌رانی آذربایجان‌غربی یاد آور شد: شهرداری ارومیه قول مساعد برای افزایش پیست اتومبیلرانی درگ را به طول ۸۰۰‌متر در ماه‌های آتی داده است.

حسینی با اشاره به اینکه در آبان سال جاری مسابقات اتومبیلرانی درگ با حضور قهرمانان کشور در این پیست برگزار شد، افزود: آذربایجان‌غربی ظرفیت و پتانسیل ورزشی و زیر ساختی برای برگزاری مسابقات درگ را در بخش ملی و بین‌المللی دارد که در صورت افزایش حمایت‌ها می‌تواند به قطب این ورزش در کشور تبدیل شود.