- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

آسفالت ١٣٠ کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال ٧ هزار خانوار، با آسفالت ١٣٠ کیلومتر از راه‌های روستایی استان از نعمت جاده آسفالته بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، ایرج دست نشان با اشاره به عملکرد آسفالت راه‌های روستایی استان گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه جاری، در راستای ارائه خدمات حداکثری به مردم به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار، این اداره کل در چارچوب وظایف سازمانی خود با جدیت تمام نسبت به ساخت و توسعه راه‌های روستایی در استان پرداخته است.

وی ادامه داد: ساخت راه مناسب برای روستا‌ها و مناطق کم برخوردار از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین عوامل توسعه پایدار در زمینه زیرساخت‌های عمرانی بوده و نتایج مطلوبی از جمله محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، رونق اقتصادی منطقه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را به همراه دارد.

دست نشان، با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ساخت، توسعه و ارتقاء کیفیت راه‌ها دارد گفت: بیش از ١٣٠ کیلومتر در قالب ۶٨ محور در استان زیر بار آسفالت رفت و طی این عملیات ٧ هزار خانوار از نعمت جاده آسفالته بهره‌مند شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به بیشترین طول آسفالت روستا‌ها در شهرستان‌های استان خاطر نشان کرد: سلماس با طولی حدود ٢٠ کیلومتر، ارومیه با طولی بیش از ١٣ کیلومتر، مهاباد با طولی بیش از ١٢ کیلومتر و چایپاره با بیش از ١٠ کیلومتر جز چهار شهرستان اول، با بیشترین بهره‌مندی از طول آسفالت در قالب پروژه‌های سالجاری هستند.