- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

راه اندازی نمایشگاه مجازی و دایمی کتاب در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از راه اندازی نمایشگاه مجازی و دایمی کتاب در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، پیروز قادری شنبه شب در آئین تجلیل از فعالان هشتمین دوره جشنواره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب، اظهار کرد: این نمایشگاه بستری فراهم می‌کند تا افرادی که توان خرید کتاب را ندارند، با پرداخت کارمزد پایین کتاب مورد نظر خود را مطالعه کنند و همچنین کتاب‌های صوتی و گویا در این قالب برای افراد مختلف ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ۱۰۰ ناشر کتاب فعال و ۴۲۹ واحد چاپ در حوزه کتاب و محصولات فرهنگی فعال هستند، افزود: از کل واحدهای چاپ در استان ۴۱۳ واحد شامل بیش از ۹۶ درصد خصوصی بوده و فعالیت‌های خوبی نیز در این حوزه دارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین ۸۱۶ نویسنده در آذربایجان غربی وجود دارد که نزدیک به ۴۰۰ نفر از آنان عضو صندوق اعتباری هنر بوده و برخی از بیمه مستمری یا بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که پرداختن به حوزه کتاب و کتابخوانی تنها در یک رویداد خاص و زمان خاص خلاصه نشود بلکه ادامه داشته و در این حوزه فعالیت‌های لازم صورت گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: کتاب ماندگارترین بخش فرهنگی است بنابراین هر اندازه در این حوزه تلاش شود، بدون تردید نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

مسؤول امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این آئین اظهار کرد: درصدد آسیب شناسی حوزه کتاب هستیم تا آسیب‌های موجود در این بخش را برطرف کنیم.

پرویز اشرافی اضافه کرد: در صورت حل قضیه تالار فرهنگی هنری ارومیه، سعی بر این است که موزه چاپ در آنجا ایجاد شده و ماشین آلات قدیمی نیز در این موزه در معرض دید عموم قرار بگیرند.

دراین مراسم با اهدای هدایایی از برگزیدگان کتاب تجلیل و قدردانی شد.