- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی طرح هادی مصوب دارند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی مصوب دارند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی شب گذشته با حضور در گفتگوی ویژه خبری گفت:۴۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰خانوار وجود دارد و همچنین این استان رتبه هفتم کشوری را از لحاظ تعداد آبادی به خودش اختصاص داده است.

برزگر افزود: در راستای اجرای مصوبات استانی و شهرستانی  تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار سطح استان دارای طرح مصوب هادی هستند که بازنگری ۴۷۲ روستا در سطح استان در مدت ۱۹ ماه انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه احداث مسکن روستایی یکی از وظایف بنیاد مسکن است افزود: با عنایت استاندار آذربایجان غربی برای احداث ۲۱ هزار مسکن روستایی برنامه ریزی شده و برای اجرای این کار ۱۰۰۷ هکتار زمین در روستاها و یا محدوده خارج از روستا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های هادی روستایی و با تخصیص منابع مالی مناسب طرح هادی ۷۷۸ روستا در قالب پروژه های نیمه تمام و با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

برزگر افزود: در این راستا شاخص اجرای طرح های هادی از ۳۳ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۴۵.۴ درصد در سال ۱۴۰۲ ارتقا یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به آسفالت معابر روستایی گفت: در ۹ ماهه گذشته از مجموع ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار آسفالت ۳۰۷ روستا با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال انجام شده است.

بزرگر گفت: در راستای تثبیت مالکیت اماکن روستائیان با مشارکت اداره کل ثبت اسناد و املاک، ۱۸۸ هزار و ۷۴۲ سند در روستاها و ۴۴ هزار و ۷۳۶ سند نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: در راستای مقاوم سازی واحدها از ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد ، ۹۷ هزار و ۶۱۴ مسکن مقاوم سازی شده است.