- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

آذربایجان غربی در رتبه نخست واگذاری زمین قانون جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با واگذاری ۵۷۰ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، سید محسن حمزه‌لو در نشست مشترک معاونان هماهنگی، امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: در اجرای طرح جوانی جمعیت  در استان  به ۵۷۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت در مرحله نخست زمین اعطا شد.

سیدمحسن حمزه لو افزود: روند طرح همچنان ادامه دارد و ساماندهی باقی متقاضیان در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمار متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان به ۴۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسیده که تاکنون برای حدود ۳۰ هزار متقاضی پروژه تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی درادامه گفت: تخصیص زمین برای تمامی متقاضیان انجام شده و اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی احصا و تامین شده و با این آمار آذربایجان‌غربی رتبه سوم کشوری را در عملکرد اجرایی طرح‌های نهضت ملی مسکن کسب کرده است.

وی ادامه داد: سهمیه استان برای چهار سال ساخت ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد مسکونی است که این واحدهای مسکونی در ۴۸ شهر آذربایجان‌غربی در بخش‌های مشکن شهری، روستایی، بازآفرینی شهری و خودمالکی احداث می‌شوند.