- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تشییع پیکر امام جمعه سابق خوی

پیکر حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه سابق خوی با حضور مردم مومن و ولایتمدار، تشییع و به خاک سپرده شد.

 

پیکر حجت‌الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه سابق خوی پس از اقامه نماز با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و مردم مومن و ولایتمدار، و سایر مسئولین استانی و شهرستانی تشییع و در قبرستان ملاعلی شهرستان خوی به خاک سپرده شد.

این عالم وارسته و استاد اخلاق در سال ۱۳۳۵ در روستای عالم خیز خاکمردان از توابع شهرستان خوی دیده به جهان گشود و پس از تحمل یک دوره بیماری روزدوشنبه در سن ۶۷ سالگی در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

وی تحصیلات حوزوی خود را در قم نزد اساتیدی چون حضرات مدرس افغانی، شیخ یحیی انصاری شیرازی، سید شمس الدین علوی، ابوالقاسم غروی، اعتمادی، ستوده، شیخ عبدالکریم تبریزی و پایانی به اتمام رساند و از محضر حضرات جوادی آملی، مکارم شیرازی، مشگینی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، ملکی تبریزی، فاضل لنکرانی، علوی گرگانی و خزعلی کسب فیض کرد.

از جمله مسئولیت‌های آن مرحوم می‌توان به نمایندگی طلاب خوی به مدت ۱۰ سال، نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه چهار، حضور در جهبه‌های جنگ، مسئولیت کمیته های انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و کردستان اشاره کرد.

حجت الاسلام شکوری در سال ۹۲ ازسوی شورای سیاسگذاری ائمه جمعه کشور به عنوان امام جمعه برتر و نمونه کشور انتخاب شد.

نماز جمعه در خوی برای نخستین بار در سال ۱۳۶۱ به امامت آیت الله مرحوم محمدصادق نجمی اقامه شد و در سال ۷۹ حجت الاسلام شکوری به سمت منصوب شد و در شهریور ۱۴۰۰ جای خود را به حجت الاسلام حجت قاسم خانی داد.