- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

تاکید معاون استاندار آذربایجان غربی بر توسعه فناوریهای جدید کشاورزی

گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی ودانش بنیان نیازمند توسعه فناوریهای جدید کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در آیین افتتاح چهار دهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در ارومیه گفت: با توسعه فناوریهای جدید، کشاورزی باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کند چرا که با کشاورزی سنتی نمی‌توانیم نیازهای جامعه را پاسخ دهیم و وارد رقابت با کشورهایی شویم که در این زمینه از دانش و علم روز استفاده می‌کنند.

جواد کرمی بااشاره به اینکه استفاده از فن آوری های روز موجب افزایش بهره وری خواهد شد گفت: راه اندازی نهضت گلخانه ای، تغییر الگوی کشت و کاهش کشت محصولات آب بر از جمله محورهایی است که در بخش کشاورزی استان روی آن برنامه ریزی های بسیاری انجام شده و در دست اجراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: در بحث تحقیقات کشاورزی هم نوآوری های بسیاری در این راستا انجام شده است و سعی می شود در مسیری که منجر به بهره وری در تولید شود، حرکت کنیم.

کرمی با بیان اینکه در زمینه دیپلماسی اقتصادی نیز اقدامات مطلوبی انجام شده است، گفت: سعی می شود با توسعه صادرات محصولات کشاورزی، شاهد توسعه پایدار بخش کشاورزی در ابعاد مختلف باشیم.