- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

پیشرفت فیزیکی بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی از ۸۵ درصد گذشت

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تسریع در اقدامات احداثی در راستای جلوگیری از بروز مشکل برای زلزله زدگان به علت نزدیک شدن به فصل سرما گفت: پیشرفت فیزیکی بازسازی این مناطق در حوزه روستایی ۹۱ درصد و در حوزه شهری ۸۵ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، جعفر برزگر اظهار کرد: از سه هزار و ۲۲۰ واحد زلزله زده ای که بر اثر زمین‌لرزه‌های سه‌گانه سال گذشته بالای ۸۰ درصد خسارت دیده و به اصطلاح تخریبی بودند، بیش از سه هزار و ۱۶۰ واحد معادل ۹۸ درصد مرحله فنداسیون را به اتمام رسانده اند.

وی اضافه کرد: همچنین مرحله سقف افزون بر ۲ هزار و ۸۵۰ واحد به اتمام رسیده که نزدیک به ۸۹ درصد کل منازل خسارت دیده را شامل می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که بر سر راه احداث سریع واحدهای خسارت دیده وجود داشت، تامین و تخصیص مانده بلاعوض مصوبه هیات دولت توسط بانک ها بود که این امر در هفته جاری محقق می شود و به محض تخصیص مانده بلاعوض، به حساب های خانوارهای حادثه دیده واریز خواهد شد.

برزگر با تاکید بر اینکه با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما در منطقه با حساسیت بیشتری موضوع اتمام بازسازی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: طبق تاکید استاندار آذربایجان غربی برای اعطای تسهیلات، امیدواریم بانک ها نسبت به پرداخت مانده تسهیلات زلزله‌زدگان نیز اقدام کرده و زمینه رضایتمندی بیشتر مردم خوی را موجب شوند.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، بر اثر زمین‌لرزه‌های ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن سال گذشته سه هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در شهرستان خوی تخریب و کار بازسازی آنها در سریع ترین زمان ممکن آغاز شد.

طبق آمار افزون بر یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریبی به ویژه در روستاهای خوی به طور کامل به اتمام رسیده و روستاییان در آن ساکن شده اند.