- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

هفته کتاب بهانه‌ای برای صحبت درباره «کتاب» است.

رئیس انجمن گسترش کتابخوانی خوی گفت: هفته کتاب بهانه‌ای برای صحبت درباره کتاب است که ممکن است در روزمرگی‌های ما فراموش شود.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، میرحسین کبیری اظهار کرد: برگزاری رویداد‌ها برای فراموش نشدن موضوع مناسبت‌هایی است که به بهانه آن نامگذاری شده‌اند. هفته کتاب بهانه‌ای برای صحبت درباره کتاب است که ممکن است در روزمرگی‌های ما فراموش شود.

وی افزود: اگر در جامعه کتاب بیش از پیش در دسترس مردم قرار گیرد مردم هم بیشتر کتاب می‌خوانند. خوشبختانه برنامه‌های نهاد‌های فرهنگی در این راستاست. در شهرستان خوی حدود ۵۰ کانون داریم که این کانون‌ها کتاب را در دسترس مردم قرار می‌دهند و نتیجه آن هم مشهود است.

کبیری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت تجهیز کتابخانه‌های مدارس عنوان کرد: کتابخانه‌های مدارس باید بهترین جای مدرسه باشد و بهترین کتاب‌ها در آن قرار بگیرد، کسی که با کتاب آشنایی دارد به دانش‌آموزان آموزش دهد و همچنین لازم است در مدارس ساعت کتابخوانی داشته باشیم. وجود کتابخانه‌های کوچک در کلاس‌ها نیز سبب می‌شود تا دانش آموزان به کتاب نزدیک شوند.

رئیس انجمن گسترش کتابخوانی خوی گفت: تشکیل نشست‌های نقد و بررسی کتاب، همکاری با کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌های عمومی، همکاری با انجمن‌های شعر و ادب، معرفی کتاب‌ها و نویسندگان شهری، کشوری و جهانی همکاری با آموزش و پرورش، مدارس، دانشگاه‌ها، دبیران و اساتید، حمایت از نویسندگان و ناشران با خرید و معرفی آثار آنها، احیای سنت وقف و اهدای کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و معرفی کتابخوان‌های برتر، تشکیل کانون‌های امانت رایگان در شهر و روستاها، دایر کردن ایستگاه‌های مطالعه کتاب و مجله در میدان‌ها و بوستان‌ها و… از جمله فعالیت‌های این کانون مطابق با اساسنامه‌اش به شمار می‌رود.

انجمن گسترش فرهنگ کتابخوانی خوی با توجه به رسالت خود مبنی بر گسترش فرهنگ کتابخوانی عزم این دارد که کتاب را به طور رایگان، در نزدیک‌ترین مکان و با آسانترین امکان در دسترس همگان قرار دهد و این کار را با تشکیل کانون‌های متعدد همکار با انجمن یا تحویل قفسه آرمدار و تعدادی کتاب رایگان عملی می‌کند. بدین ترتیب که هر شهروند علاقه‌مند به این موضوع می‌تواند در محل زندگی «آپارتمان»، کار و فعالیت (مغازه، اداره، موسسه، وسیله نقلیه) خود کانون ترویج کتابخوانی به راه انداخته، یا با امانت رایگان کتاب به اطرافیان و آشنایان خود در این راستا بکوشد.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود