- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

حدود ۴۲ هزار پروانه صنفی در آذربایجان‌غربی صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۴۱ هزار و ۹۴۳ پروانه صنفی در ۲ سال اخیر در این استان صادر و منجر به اشتغال قابل توجه در نقاط مختلف استان شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، عبدالحمید سرتیپی روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات اصناف آذربایجان غربی افزود: از مجموع ۱۳۸ هزار و ۸۰۵ پروانه صنفی صادره در استان، نزدیک به ۳۰ درصد طی ۲ سال اخیر صادر شده که نشان دهنده پویایی و حرکت خوب اقتصادی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۷ درصد اقتصاد آذربایجان غربی در دست اصناف و اتحادیه های صنفی است، اظهار کرد: اصناف و اتحادیه ها در ایران خالص‌ترین بخش خصوصی است که از یک ضابطه باقاعده به نام قانون نظام صنفی برخوردار هستند و دارای انسجام خوبی بوده و نقش این قشر در موضوع مسوولیت‌های اجتماعی چشمگیر است.

وی با اشاره به موضوع اختصاص تسهیلات برای واحدهای صنفی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه این کارگروه مختص حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی است، نشان از اهمیت ویژه تیم اقتصادی دولت به فعالان شاغل در حوزه اصناف است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری در راستای ساماندهی واحدهای صنفی ۱۵ هزار و ۳۲۱ فقره پروانه صنفی در استان صادر شده‌است که این واحدهای صنفی حدود ۱۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

سرتیپی گفت: واحدهای صنفی استان در تنظیم بازار، فعالیت های اقتصادی، رفاه عمومی و اجتماعی به ویژه در زمینه ایجاد اشتغال نقش مهمی را ایفا می‌کنند و با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغالزایی در حوزه اصناف استان صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]،  آذربایجان‌غربی از استانهای موفق در صدور پروانه‌های صنفی از درگاه ملی مجوزها در سالجاریست.