- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

امانت کتاب در خوی ۴۰ درصد افزایش یافت

مدیر کتابخانه‌های عمومی خوی با اشاره به فعالیت ۹ کتابخانه در این شهرستان گفت: میزان امانت کتاب در این منطقه طی سال جاری به بیش از ۳۰ هزار جلد رسید که ۴۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، هادی درستی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هفت هزار و ۷۰۰ نفر در کتابخانه های خوی عضو هستند که در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر شده است.

وی اضافه کرد: با ترسیم نقشه راه افزایش سرانه مطالعه و نیز اهمیت کتاب و کتابخوانی، در حال حاضر پنج کتابخانه در سطح شهر خوی و چهار کتابخانه دیگر در شهرهای قطور، دیزج دیز، ایواوغلی و فیرورق این شهرستان ایجاد شده و به صورت مستمر در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در این کتابخانه‌ها بخش های مختلف اعم از سالن های مطالعه مجزا، بخش های تخصصی کودک و نوجوان، بخش نشریات و نرم افزار کتابداری با امکان جستجوی منابع در تمامی کتابخانه های عمومی سطح کشور فعال است.

مدیر کتابخانه های عمومی خوی اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر ۱۶۰ هزار جلد کتاب در مخازن این نهاد در شهرستان وجود دارد که پنج هزار جلد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

درستی با اشاره به اجرای واریز سهم نیم درصدی درآمد شهرداری ها به نهاد کتابخانه های عمومی طی سال جاری در خوی گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال از درآمد شهرداری های این شهرستان واریز شده بود که با سیاست گذاری و پیگیری های دولت و نیز همراهی شهرداری ها، این رقم در سال جاری به پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ باب کتابخانه کلاسی در مدارس شهر خوی نیز ایجاد شده است، افزود: برای افزایش تمایل دانش آموزان به مطالعه کتاب، نشست های مختلف کتابخوانی در مدارس برگزار و در همین راستا نیز کاروان جهادی کتابخوانی در روستاهای کم برخوردار راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، شهرستان خوی بعد از ارومیه بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان آذربایجان غربی است؛ این شهرستان دارای ۹ باب کتابخانه عمومی و ۲ باب کتابخانه مشارکتی با زندان باز و زندان زارعان دارد.