- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

سازمان جهانی بهداشت اقلام و تجهیزات نجات بخش به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا کرد.

دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران برای تقویت ظرفیت پاسخ به فوریت‌ها در مواجه با بلایا در شهرستان خوی، اقلام و تجهیزات نجات بخشی را به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]، با اهدای تجهیزات و اقلام حیاتی، زمینه تقویت مواجه با فوریت‌های پزشکی در این منطقه زلزله خیز را فراهم کرد. این اقدام با حمایت «صندوق مرکزی پاسخ به فوریت‌ سازمان ملل» انجام شد.

سازمان جهانی بهداشت پس از شناسایی و تشخیص نیازهای فوری بهداشت عمومی جمعیت آسیب‌دیده، تامین تجهیزات و اقلام نجات‌بخش برای مراکز درمانی در خوی و مناطق اطراف را آغاز کرد. این سازمان با هدف تقویت تاب‌آوری و پشتیبانی از مراکز درمانی رسیدگی‌کننده به مصدومین ناشی از زلزله و کسانی که در اثر آسیب‌های ناشی از زلزله دچار محدودیت در دسترسی به مراقبت بهداشتی شده‌ بودند، نیازهای اساسی را در اولویت قرار داد.

اهدای ۲ دستگاه تنفس مصنوعی برای کمک به بیماران نیازمند

در این راستا، سازمان جهانی بهداشت اقدام به خریداری و اهدای تجهیزات پزشکی ضروری از جمله ۲ دستگاه تنفس مصنوعی برای کمک به بیماران نیازمند به حمایت تنفسی، یک کیت جراحی اورژانسی و تروما برای ارائه مراقبت‌های حیاتی به حادثه‌دیدگان و سه دستگاه الکتروشوک خودکار برای انجام احیای قلبی کرد و این اقلام جهت استفاده در بیمارستان‌های دولتی به دانشکده علوم پرشکی خوی تحویل داد.

سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در این زمینه گفت: این ابتکار نشانگر تعهد سازمان جهانی بهداشت به وظیفه ارتقای بهداشت جهانی و پاسخ سریع و مؤثر به فوریت‌ها است.

به گفته وی، این سازمان همواره نسبت به همکاری نزدیک با مقامات و شرکای داخلی در راستای ارتقای تاب‌آوری و آمادگی در مواجهه با بلایا در آینده متعهد بوده است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود این منابع حیاتی نه تنها جان افراد را نجات دهد، بلکه آمادگی نظام سلامت را برای حوادث بعدی ارتقاء دهد.

بر اساس تخمین‌های سازمان جهانی بهداشت ۳۴۴۰ نفر به طور مستقیم از اقلام اهدایی این سازمان بهره‌مند خواهند شد. این در حالی است که تقویت ظرفیت پاسخ به فوریت‌ها در منطقه به ۱۵۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم نفع خواهد رساند.