- دروازه سنگی - https://darvazehsangi.ir -

افزایش ۳۰ درصدی کمک های خیران حوزه سلامت خوی

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی گفت: مشارکت خیران سلامت در طرحه و برنامه‌های توسعه این حوزه با ۳۰ درصد افزایش به بیش از ۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری دروازه سنگی [1]،  با هدف ساماندهی فعالیت خیران حوزه سلامت همایش خیران حوزه سلامت در شهرستان خوی برگزار شد.

در این همایش که با حضور خیران نیک سرشت حوزه سلامت و جمعی از مسئولان  در سالن شهرداری برگزارشد، اولویتهای حمایت و کمک خیران برای توسعه و جبران کمبودهای حوزه سلامت بررسی شد.

دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این همایش با تقدیر از تلاشها و حمایت های خیران برای توسعه و تکمیل زیر ساختهای حوزه سلامت گفت:  خیران برای توسعه زیر ساختهای حوزه سلامت خوی بویژه در مناطق محروم روستایی نقش پررنگی دارند.

وی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی زمینه های مشارکت خیران در حوزه سلامت تصریح کرد: خیران سلامت شهرستان خوی در نیمه نخست امسال به ارزش بیش از ۸۰میلیارد ریال برای توسعه حوزه سلامت کمک کرده اند که در مقایسه با پارسال بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی اضافه کرد: خیران حوزه سلامت در حال حاضر ۶ مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت را در مناطق روستایی خوی در دست ساخت دارند که بزودی آماده بهره برداری می شوند.

حجت الاسلام قاسم خانی امام جمعه خوی هم در این همایش با تقدیر از خیران گفت: کمک های خیران حوزه سلامت خوی در دوران شیوع کرونا و زلزله در مصداق بارز اقدامات جهادی برای خدمت به خلق خدا بود.

نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی هم در این همایش از پیگیری  تصویب ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی ترومای این شهرستان در وزارت بهداشت و درمان خبر داد.

علی نژاد فرماندار خوی هم گفت: امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد برای تکمیل زیر ساختهای حوزه سلامت از محل اعتبارات استانی هزینه می شود.

شهرستان خوی به دارالخیرین هم مشهور است چرا که بیش از ۳۴۰ خیر در حوزه سلامت به تکمیل زیر ساخت های این حوزه کمک می کنند.